Sunday, April 22, 2007

# 107

Uh, jag har sovit alldeles för lite och ätit alldeles för mycket naturgodis. Det blir lätt så när man traskar förbi Hemköp på väg hem från jobbet och bara känner the call of the wild, nature's calling, kalla det vad ni vill - man måste helt enkelt tillfredsställa ett hastigt påkommet behov av chokladdoppade cashewnötter och wasabiärtor. Eller som Terrys jobbkompis (tror jag) sa: "Vafan är det här? Wasa-bjärtor?".

Fast det hastigt påkomna suget uppkom för att jag läste Bobbys Bacon, var längesen jag käkade naturgodis alltså. Det är en hemskt skojig blogg det där, rekommenderas. Jag vet att jag har träffat innehavaren för hundra år sen. Funderar på om han gick i en parallellklass med Tee på gymnasiet eller nåt i den stilen eller var tillsammans med nån eller bådadelarna..?

Hmm, nu har jag väl maskat länge nog antar jag. Det är ingen idé att försöka låtsas som ingenting längre, måste ju kommentera det. Jag är numera officiellt trettio år gammal. Alltså - fattar ni hur lång tid det är? Det är lika länge som till exempel...

Grejer som hände dagen jag föddes (enligt Wikipedia):
  • Första gången fiberoptik användes för att sända livetelefontrafik. Det var en stor dag i telekommunikationens historia. Jag minns det som igår.
  • Pink Floyd startade Nordamerikanska delen av sin Animal Tour i Miami.
  • Simon Peres blir partiledare för Mifleget Poalei Eretz Yisrael (Israels Arbetares Parti or sumthin or nothin) i Israel.
  • Mark van Bommel, holländsk fotbollsspelare föds. (Han ser mycket äldre ut än jag, minst 33).
Åkej - det här kan jag ju inte hålla på att älta, det mår ju ingen människa bra av. Högst tveksamt om jag pallar att lägga upp en cheery "fan-vad-trevligt-det-är-att-fylla-år-och-bli-äldre-och-visare-och-så-vidare-och-livet-är-ju-egentligen-rätt-härligt"-attityd, men jag ska väl ta mig igenom den här dagen som alla andra antar jag. Jag har inte gillat att fylla år sedan jag var liten, det här är bara en extra accentuering av obehaget.

when I wake up in the morning
I pour the coffee
read the paper
then I slowly
and so softly
do the dishes
feed the fishes

sing me Happy Birthday
sing it like it's going to be our last day
like it's hallelujah
don't just let it pass on through ya
it's a giant among clichés
and that's why I want you to sing it anyway


sing me Happy Birthday
'cause hell what's it all about anyway
sing me Happy Birthday
Happy Birthday
like it's gonna be our last day
here on earth



Puss

Andra bloggar om: födelsedag, naturgodis, bobbys bacon

4 comments:

Anonymous said...

Vem är han? Vem är Bobby? Gick han i min paralellklass? Vad heter han? hter han verkligen Bobby? Åh gud jag dör! VEM?

Mattias said...

jag vet inte, haha. alltså - jag ser hans ansikte framför mig bredvid ett annat om du fattar. det sura är att det andra nyllet bara är blurr, kommer inte alls ihåg vem det är. jag får väl fråga honom antar jag.

det är ju du som är tirt "elefantminnet" hörm, du ska komma ihåg sånt här så vi andra slipper anstränga oss. han heter robin iaf, så mycket vet jag.

Anonymous said...

Jaha Robin! Han bodde ihop med Mattias som gick i min klass som var med i cunnigunda ett tag. Att han var en sån kul typ.

Mattias said...

jajajaja, såklart. :)
bra - slipper jag bekymra mig över det mer.