Saturday, April 21, 2007

# 106

Jag hade en lång dag igår.

Det dök upp lite folk hemma hos mig och drack vin. Jag, Lingan, Terry, Daniel, Patrik och hans kompis också Patrik. Det var nästan som vuxenfest. Bortsett från Patriks kompis Patrik som såg det som sin stora uppgift för kvällen att sänka en kvarting Explorer. Men det hör väl ungdomen till. (Hihi - det här är alltså Mattias, the smugest bugger ever, ca en vecka efter det överanvända men ack så monumentala yttrandet: "Jag ska aldrig mera dricka". Ye, vafan - det var mer eller mindre varannan vatten för min del och jag tycker nog att jag höll mig i skinnet ganska ok).

Vi begav oss till Stars & Bars för Club Fête - en tillställning som välkomnar "alla kön och alla sexualiteter". Flatorna i Göteborg kände sig uppenbarligen extra manade av en sådan slogan, så vart man än vände sig syntes ett dreadsprytt eller rakat kvinnohuvud. Fint. Jag känner inte så många flator.

Det var allmänt gemytligt och trevligt hela kvällen, men på ett sätt kändes det som att man lika gärna kunde parkerat sig på Kellys eller liknande. Det är säkert vårt eget fel också såklart - jag ansträngde mig inte det minsta för att kolla bandet som spelade och annat sånt där som man bör göra. Vi mest umgicks med varandra och drack bärs. Det kan vara nog så fint.

Jag och Daniel tittade på när Patrik och Patrik fyllekäkade på Grand Burger och sedan tog jag sällskap med Patrik (kines, inte Explorer) på elvan hemåt. Jag var ganska säker på att jag inte skulle göra så många fler knop den här aftonen, men väl hemma pratade jag lite med Jonas på msn och han var allmänt deppig och lägenhetsnojjig och annat obra. Eftersom jag lider av ett väldokumenterat Florence Nightingalesyndrom bjöd jag hem honom på te, kram och nersnorning av axel.

När han hade lugnat ner sig en smula och vi hade druckit ett par koppar te kändes det hela rätt trevligt mitt i natten. Har inte träffat honom på länge, så även om omständigheterna var lite mysko var det fint. Borde ses oftare.

Nu befinner jag mig på jobbet och är inte alls särskilt bakis. Varannan vatten måste funkat på något sätt i alla fall. Däremot är jag jävligt trött för fick kanske max två timmars sömn i natt. Men fint nattsuddande (bra ord) igår så det var det värt.

Andra bloggar om: club fête, öl, vänner, te, nattsudd, hbtq

No comments: