Monday, November 2, 2009

# 757 - Nytt

Jag har inte skrivit här på hur länge som helst. Ibland tappar man kanske sugen en smula. Nytt är i alla fall: jag har en ny laptop. Den har en fjärrkontroll (så man kan vara i andra änden av rummet och öppna olika webbsidor och det är säkert bra till skitmycket) samt en skojig webcam som man kan ta bilder där man inte ser ut som man brukar. Och det kan ju vara lite omväxling. Så här:








Dessutom är jag numera brillmongo (måste ju sträva efter att uppfylla bilden av den sanna kulturarbetaren). Jag är alltså en person som bär glasögon och när jag tar av mig glasögonen ser jag ut som en person som precis har tagit av sig glasögonen. Har inte varit ett så kallat bicycle face sedan jag var kanske femton, takes you back, onekligen.

Andra bloggar om: , , , , , ,

6 comments:

Osmo Vallo said...

du ser ut som sångaren i Pulp på bild två uppifråån :)

Mattias said...

åååh, jarvis!

Madame Jeanette said...

Gud, det är nästan så jag önskar att du såg ut som på bild nummer tre på riktigt! Jag har studerat bilden i minst två minuter nu och kommit fram till att jag nog har en slight crush på squareface-Mattias.

Mattias said...

man tackar! jag gillar den också - more of me to love liksom.

terryshmerry said...

Jag skulle också säga att du ser ut som Jarvis på andra bilden. Men eftersom jag inte vill vara som Osmo Vallo säger jag istället att du ser ut som en pedofil vilket ju är i princip samma sak.

Mattias said...

jo, som ju ali g påpekade. looks like a kiddie fiddler