Tuesday, March 6, 2007

# 42

*RRRRRING*

Jag (efter att ha hetsat ut ur duschen): -"Hallå?"

Irriterande telfonförsäljarmänniska: -"Hej, det här är Mikael."

Jag: -"Vem?"

Mikael (käckt, på tjock värmländska): -"Jag ser att du inte tagit del av vår ungdomsrabatt."

Jag: -"Nä, jag fyller snart trettio så det verkar ju inte särskilt rimligt."

Mikael (fortfarande värmländsk): -"Men den innefattar alla mellan åldrarna 18 och 35."

Jag: -"Vilket företag ringer du ifrån?"

Mikael: -"Ventelo."

Jag: -"Jag anlitar inte Ventelo så det känns inte som att det angår mig."

Mikael: -"Vem anlitar du nu?"

Jag: -"Det, Mikael, angår faktiskt inte dig."

Mikael: -"Uh, eh nä, men..."

Jag: -"Hejdå."

*klick*

Don't call us, we'll call you...

Andra bloggar om: ,

3 comments:

Anonymous said...

Jag ser inte riktigt anledningen varför du skulle vara så otrevlig?
Ouppfostrad? Antagligen.

Mattias said...

nejdå - jag kan uppföra mig mot de människor som jag tycker gjort sig förtjänt av det. de som ringer hem till mig stup i kvarten och försöker kränger produkter jag aldrig bett om tillhör inte den skaran.

Raven said...

Tjah, i det här fallet håller jag nog med Mattias. Jag har själv jobbat som telefonförsäljare i snart ett år, men det är bara oproffsigt att vara sådär obehagligt käck. "Hej, jag heter Karin Carlsson och ringer från Telia" brukar alltid funka just fine som inledningsfras.