Tuesday, March 6, 2007

# 41

Igår gjorde jag någonting som jag hatar mer än det mesta jag hatar och det vill inte säga lite. Jag förnyade mitt månadskort. Västtrafik borde fan ge mig pengar för att jag tillåter dem att köra omkring mig. Men - jag blev lite lycklig när jag aktiverade det nya kortet eftersom datumet som dök upp i displayen var den tredje april. Det kändes lite hoppfullt, våren närmar sig trots allt.

I och med att jag är allmänt vårkåt och den nya Biltemakatalogen har dykt upp i min brevlåda har jag börjat fundera en smula på om det inte är dags för mig att bli en cykelburen person. Det var ett jävla tag sen, känns allmänt jättenyttigt och helt i linje med min nya hälsosamma deal. Dessutom slipper jag ta mer skit från Västtrafik. Grymmish.

Nu ska jag duscha och ta mig till jobbet.

Ta-ra

Andra bloggar om: , ,

2 comments:

a-j said...

Klart du ska! Och du ska bära cykelbyxor. Man kan cykla överallt i gbg ju. Min ena sambo cyklade överallt och jag tog vagnen när jag bodde på hisingen och vi for alltid samtidigt och kom fram samtidigt om vi skulle till samma ställe. Han dock lite svettigare men på bättre humör än jag.

Mattias said...

jo, eller hur? jag brukade alltid cykla förr, men sen blev mina cyklar stulna en massa gånger så jag har liksom tröttnat. men det är dags igen. :)