Tuesday, March 6, 2007

# 40

Det är dags för punkt tre på min önskelista.

Om mindre än två månader är det äntligen dags. Den femte maj släpps ett nytt Björkalbum betitlat Volta, med tuffa samarbetspartners som Antony Hegarty och Timbaland. Den enda spelningen hon gör i Skandinavien i år blir på Roskildefestivalen. Tråkigt nog känner jag mig lite för gammal och värdelös för festivaler så får nöja mig med skivan. Kan inte riktigt fatta att det har gått tre år sedan sist hon släppte ett album alltså... Den här blir säkert också en experimentell historia (det brukar bli det med Björken), men kanske inte på samma nivå som Medúlla. Nyfiken.



Youtubeklippet är från en av de första spelningarna från Vespertine Tour och visar en av mina absoluta favoritlåtar med Björk - Unravel. Jag har bara sett henne live två gånger och ett av dessa tillfällen var på Roskildefestivalen 2003 (också under Vespertine Tour). Jag var lycklig som ett barn.

Andra bloggar om: , ,

2 comments:

Patrik said...

yay Timbo säger jag!

Mattias said...

mm, jag är nyfiken, men misstänksam, hehe.