Monday, June 16, 2008

# 472

Min karl skriver om polislagar och att FRA-propositionen egentligen bara är en teknisk utvidgning av ett redan från början övervakat samhälle. Han pekar också på möjligheter att fucka upp den kommande verksamheten (om förslaget går igenom) genom att agera potentiell terrorist i sin egen kommunikation.

Bäst vore ju om förslaget röstades ner och att bloggandet slog igenom som en politisk kraft att räkna med. För det är ju framförallt i bloggosfären som motsåndet mot FRA-lagen visat sig och massiv kritik har riktats mot de stora mediernas underlåtenhet i frågan. (För all del - i DNs kulturdel finns en del Stasiparalleller idag, dagen innan själva omröstningen). Om kritiken tar sig fram genom partipiskans vinande återstår att se, men det vore en vinst för en mer direkt demokrati, ett sätt att visa att det som privatperson går att påverka lagstiftningen.

Det är just därför jag skriver om det. Det här är ingen fet manifestblogg nånstans (ya think?), så nöjer mig med att lägga upp det här lilla överallt cirkulerande satirklippet.



Nu ska jag till Stadsbiblioteket, nosa på böcker och kopiera mina urgamla gymnasiebetyg till komplettering av min högskoleansökan. Tjing.

Andra bloggar om: , , ,

No comments: