Friday, April 10, 2009

# 716 - 2nd hand blogg



Alltså - jag älskar det här. Jag mer eller mindre rippar Jens inlägg rakt av för att det är så jävla roligt. Argumentationen är så fantastiskt bakvänd. Det är så underbart med organisationer som slår knut på sig själva i hur de ska uttrycka sitt existensberättigande.
"Min frihet att tycka att du inte ska ha samma frihet som jag är hotad".

"Jag har fråntagits valet att inte acceptera dig som människa".

"Jag tillåts inte förhindra att mina barn får ta del av andras åsikter och har inte längre möjlighet att uppfostra dem till människohatare".

Det är verkligen helt komplicerat att hänga med i negationerna, haha. Man riskerar att tappa bort sig på vägen. Det gäller för skådisarna att se ordentligt gripna ut medans de snubblar sig igenom orden, så att åskådaren inser att nu jävlar är det på allvar.

Synd bara att videon ska vara så urbota ful, hade gillat den bättre om den hade liksom en disco-feel to it. Men så är jag ju bög också.

Andra bloggar om: , , , , ,

No comments: