Thursday, March 8, 2007

# 47

Kajsa tog mig. Hårt och brutalt. Jag antar att jag förtjänat det så jag gör ett försök.

REGLER: Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir “tagna” ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit “tagna” och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

  1. Jag är nästan 30 år gammal. Det är helt obegripligt och hemskt egendomligt och underligt. Jag ser ju verkligen inte ut att vara en dag över 17.
  2. Jag funderar skarpt på att bli medlem på familjeliv.se enbart för att kunna skratta åt folk som döper sina döttrar till Nova-Filippa och refererar till sex som "mysa".
  3. Jag har ett förflutet som badande och dansande statist i Galenskaparnas föreställning "Alla ska bada". Man ser högst måttligt het ut i fantomenbaddräkt.
  4. Jag tycker mycket bättre om udda tal än jämna.
  5. När jag är jättejättefull kan det hända att jag sjunger Piaf. Högt, falskt och fel. Nästan som Richard Wolf.
  6. Jag har en gång stulit en båt. Det är bland det bästa jag har gjort.
Jag tar inte Terry för hon är redan tagen. Istället tar jag:

4 comments:

Sara Ödmark said...

Man blir ju nästan lite nyfiken på att höra den där båthistorien.

Anonymous said...

"kan det hända att jag sjunger Piaf" ett tag kändes det som att det hände varje gång du var full...och inte ens jättefull...

Mattias said...

saom: funderar lite på att blogga om den. ska nog ruva lite på det ett tag till bara.

terry: nä - men det var nog mest för att det blev en grej. nu händer det knappt att jag är full öht ju. fast jag kan sjunga piaf för dig om du ber snällt ändå. med tanke på min ljuva stämma osv.

Patrik said...

jag har ett vagt minne av att två tjejer i min klass på mellanstadiet också var med i "alla ska bada". Jag har inte sett den förresten.